יום ראשון, 3 באפריל 2011

מפגש א סינכרוני

שלום

אנא צרפו את הסיכום שלכם לגבי מה אתם מתכננים לעשות לרשומה הזאת. אני מזכיר לכם גם להגיב על דברי חבריכם.

להלן הנחיות לביצוע המשימה המרכזית של ההשתלמות:

הנחיות לתכנון קייס ולוח זמנים
פעילות לימודית מקוונת (קייס) היא סדרת שיעורים המורכבת מ 3-5 שיעורים, שבחלקה או בכולה נעשה שימוש בכלים ממוחשבים שמעורבים בה שלושה גורמים: תלמידים , מורה, וסביבת למידה המעודדת למידה שיתופית.

בשלב תכנון הקייס יש להתייחס למדדים הבאים:

  1. בחירת הנושא - בחרו לעצמכם נושא מתוכנית הלימודים שמתאים לדעתכם ללמידה מקוונת.

  1. הגדרת מטרות – מה אני רוצה להשיג? מה אני רוצה שישיגו תלמידי?

  1. תוכן – הגדרת חומר הרקע ללימוד, מקורות לקריאה ודיון, שאלות לדיון, דילמות מוסריות העולות מהלימוד, דפי עבודה וכדומה.

  1. מסגרת וכלי עבודה - הגדרת מסגרת הקייס (מספר השיעורים שיקדשו לקריאה, לימוד ודיון), ויקבעו אילו כלים (טכנולוגיים ואחרים) יהיו מעורבים בתוכנית ובאיזה שלב של הלימוד.בשלב זה אנו ממליצים לכם לשלב 2 כלים: בלוג ודיגלו. אתם כמובן רשאים לבחור בכלים טכנולוגיים אחרים.

  1. מעורבות המורה – בכל שלב של הקייס מומלץ לתכנן את מעורבות המורה. המטרה כמובן, שבאופן הדרגתי נהפוך ממקור הידע למעצבי סביבת למידה.

  1. הערכה - באיזה אופן תעריכו את עבודת התלמידים בשיעורים, בכלים המקוונים ואת התוצרים שלהם.

מבנה יחידת לימוד טיעונית מקוונת (קייס):
1.      לימוד מקדים של המושגים המרכזיים והעשרת ידע  לקראת הפעילות הממוחשבת. השלב הזה יכול להיעשות בכיתה, בחדר מחשבים או בבית, בעבודה עצמית, בלימוד קבוצתי או פרונטלי.
מניסיוננו, מומלץ לשלב את משימת הכתיבה בשלב הזה. אפשר לדוגמה להכין ללומדים דפי עבודה אלקטרוניים, כלומר דפי לימוד וירטואליים (בתוכנת word לדוגמה) בהם התלמיד יכול לאסוף מידע, לעבד אותו ולשכתב אותו בעזרת חומר שאסף באינטרנט.
דוגמה לדף עבודה אלקטרוני כזה ראו בקישורים הבאים:
או

בשלב הלימוד המקדים יש להטמיע בקרב התלמידים את "השיח הדיאלוגי" (בשלב ראשון יצירת אבחנה בין טענה, לבין טיעון)
o       טענה – הצגת עמדה, השקפה, דעה, הצהרה – ללא נימוק
o       טיעון : טענה + נימוק/ים. הנימוקים הם הסברים וראיות המחזקים או מפריכים את הטענה.
בשלב זה כדאי לבחון יחד עם התלמידים את איכות הטיעונים שהם מעלים. למשל: "האם הדוגמה שהביא יאיר מוכיחה את טענתו?" "כיצד אפשר לבסס את הטענה של שלומית?" בדרך הזו, התלמידים יפנימו את שיטת השיח הטיעוני שהם יזדקקו לו בדיון בדיגלו.
2.      דיון סינכרוני -  בעזרת תוכנת הדיגלו.
3.      הבניית ידע וסיכום – יש להתייחס למפה שהתלמידים יצרו בדיגלו כאל מקור של ידע ולעבד אותה למוצר לימודי - סיכום, נייר עמדה, פרזנטציה, שרטוט, דגם ועוד.o       חשוב – לפני שתתחילו לעבוד שאלו את עצמכם: האם הגדרתי מטרה מרכזית לקייס? מהם מטרות המשנה שלי? האם הגדרתי מטרה מציאותית לדיון בדיגלו? .

8 תגובות:

  1. Lehman High School
    The literature Log

    Introduction to Poetry \ Billy Collins

    Distinguishing Different Perspectives

    Rorschach Blots

    1. Look at the drawing:















    What do you see? _____________________________________________












    What do you see? _____________________________________________

    Name: __________________________


    HOTS - PERSPECTIVES
    Answer the following questions:

    1. How many of your classmates saw the same thing as you did in picture #1? _________________________________________________________________________________________________
    2. How many of your classmates saw the same thing as you did in picture #2? _________________________________________________________________________________________________
    3. Why do you think most of you saw different things in the pictures? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Explanation:
    Everyone seeing the same thing and yet each one seeing it differently is called DIFFERENT PERSPECTIVES. Identifying the different perspectives within the text and/or among the readers of the text, helps you to analyze and better understand different aspects of the text that you might not have seen otherwise. Think about how distinguishing different perspectives of a text, or a situation in life, can help you.




    אסתר ביטון

    השבמחק
  2. זה תכנון לשלושה שיעורים?

    השבמחק
  3. להלן נושא השיעור שלי

    הגשת דו"ח על תערוכה שראינו במוזיאון ישראל
    השיעורים שהם ביקור במוזיאון ועוד שני שיעורים נוספים יתמקדו בתפקידו של המוזיאון בחברה מודרנית תפקידו של אוצר המוזיאון והחלל והיצירות

    להלן לינק לבלוג שלי שבו אני מציג את השאלות

    http://lihman-art.blogspot.com/2011/04/blog-post.html

    השבמחק
  4. נכון ציון לא ניתן לראות את הרישומים.
    שניר-זה תכנון לשיעור אחד

    השבמחק
  5. לא להאמין אבל אני עדין בדילמה מה לעשות

    אני שוקל להכניס נושא בטיחות בחשמל

    זה הנושא היחידי שבו אולי אני יוכל לפתח דיון

    לדוגמה להראות תמונה של מצב לא בטיחותי ועליו לפתח דיון.

    הבעיה, הפתרון, וכיצד להימנע מבעיה בו בעתיד.

    השבמחק
  6. לשניר - מה החלק של התלמידים בלמידה? האם יש כאן מקום לדיון כלשהו ובאיזה פורמט תבחר?

    השבמחק
  7. לציון - הרישומים הם כתמי רורשאך, אתה יכול להתייחס לתוכן שאסתר הציגה

    השבמחק